Huishoudelijke mededelingen :-)

Huishoudelijke mededelingen :-)

Voor de meesten ter herinnering, voor sommigen nieuw. In dit blogje een herhaling over de wijze van aanleveren, de aantallen enzovoorts. Ik ben er altijd te makkelijk in geweest, ik paste altijd alles wel aan en alles wat erg laat was mocht wel mee. Dat gaat nu echt veranderen, met meer leden heb ik meer werk aan de website en de voorbereidingen van de clubavonden. Ik doe het graag maar het zou fijn zijn als iedereen daar ook rekening mee houdt. Zo ben ik vandaag vrijwel de hele dag met de website bezig geweest maar die is dan ook weer gereed voor het volgende seizoen, ik hoef de pagina’s alleen nog te vullen. Maar alles wat te laat komt, op een verkeerde manier binnenkomt en geen goede bestandsnaam heeft gaat niet mee met de foto’s voor de clubavond. De laatste tijd bleef ik bestandsnamen e.d. verbeteren en daar heb ik eigenlijk geen zin meer in want het is zo gemakkelijk. Dus hieronder de regels op een rijtje!

  1. Aanleveren foto’s: De clubavonden zijn volgend seizoen op de woensdagavond, uiterlijk maandagavond daarvoor alles inzenden. Alles wat daarna komt gaat niet meer mee. Eerder mag (bijna) altijd, alleen niet voor de eerste clubavond, dan mag vanaf zondag 7 oktober aangeleverd worden, wij komen namelijk dan net thuis van vakantie en tijdens de vakantie wil ik liever geen foto’s binnen krijgen omdat dit me data kost.
  2. Hoe aanleveren: Alleen in Dropbox, in Dropbox vind je de mappen zoals ik die ook op de PC heb staan, per onderwerp. De foto’s van het betreffende onderwerp plaats je daarin. Weet je niet hoe Dropbox werkt klik dan hier, hier vind je de handleiding voor PC en Mac. Het is allemaal erg eenvoudig. Ik haal de foto’s uit de mappen, dus niks zelf eruit halen. Ik verwijder de mappen na de clubavonden.
  3. Formaat foto’s: De foto’s op vol formaat met exif-gegevens aanleveren, voor de website verklein ik ze via de exportfunctie in Lightroom, geen watermerk plaatsen dat doe ik bij het exporteren voor de website.
  4. Bestandsnaam: Per onderwerp lever je aan en je foto’s geef je de naam Jenaam 001 enz. in mijn geval dus Joke 001, Joke 002 dat doe je voor elk onderwerp zo en dus niet 001 Jenaam enz. want dan komen ze dus op een verkeerde volgorde en dat is voor mij met het uploaden heel erg lastig, dan moet ik alles gaan sorteren.
  5. Aantal foto’s: Eigen project 2 per keer, foto-onderwerpen maximaal 2 tenzij anders vermeld in het programma, je mooiste leukste van 1 per keer.
  6. Wanneer gemaakt: We leveren niet uit archief aan, vanaf de datum dat het programma bekend was, dat was rond 1 maart 2018, mogen de foto’s gemaakt zijn dus alle tijd om ze te maken.

 

Het lijkt misschien allemaal wat streng maar er zit best veel werk aan, ik vind het leuk werk dat is het probleem niet maar bestandsnamen aanpassen, op het laatste moment toevoegen e.d. is niet echt leuk om te doen.

Verder hoop ik echt dat iedereen dit komende seizoen ook echt foto’s aanlevert, het kan een keer gebeuren door ziekte o.i.d. dat het een keer niet lukt of dat je een keer uit het archief put maar het programma is al zo lang bekend dat het toch echt geen probleem moet zijn om ze te maken. Zelf neem ik het programma ook mee op vakantie, voor mij een periode waarin ik heel veel fotografeer en er zijn best onderwerpen die ik onderweg weleens tegen zou kunnen komen.

Verder staat het rekeningnummer voor de contributie op onze Facebook pagina.

Joke

Auteur

2 Reacties

  1. P.P.Waterman - 10/07/2018

    Hallo Joke,

    Bedoel je vanaf zondag 7 oktober of maandag 8 oktober.

    Groeten,
    Peter

Plaats een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.